021-36026572

آیلتس در برابر تافل: تفاوت هایشان چیست؟

آیلتس در برابر تافل: تفاوت هایشان چیست؟
1398/04/18
5 بازدید
دسته بندی:

آیلتس در برابر تافل: تفاوت هایشان چیست؟

یلتس و تافل هر دو به عنوان مدرکی از توانایی زبان انگلیسی در دانشگاه های سراسر جهان پذیرفته می شوند. هر دو امتحان خیلی مشابه هستند: هر دو چهار مهارت را می آزمایند، هزینه ی تقریباً مشابهی دارند، و کامل کردنشان زمان تقریباً یکسانی می برد. پس شما احتمالاً در فکر فرو خواهید رفت که: کدام یک از امتحانات برای من بهترین گزینه است، آیلتس یا تافل؟
در حالیکه مشابه هستند، در واقع تفاوت های مختلف و مهمی بین آیلتس و تافل وجود دارد. یکی از تفاوت های اصلی سیستم نمره دهی است.
در اینجا پنج تفاوت مهمتر بین آیلتس و تافل آورده شده است. همان طور که می خوانید احتمالاً ایده ی بهتری می گیرید که کدام امتحان برای شما مناسب تر است.
آیلتس شامل انگلیسی های مختلفی است؛ تافل آزمون استاندارد انگلیسیِ آمریکایی است
شما در قسمت لیسنینگ آیلتس لهجه های بومیِ انگلیسی و انواع دیگری مانند انگلیسی آمریکایی و استرالیایی را می شنوید. نه تنها لهجه ها بلکه اصطلاحات و عبارات محاوره ای متنوع تر خواهند بود. در همین حال تافل فقط به سمت انگلیسی آمریکایی متمایل است. تجربه های قبلی تان در انگلیسی راهنمای شما در اینجا خواهد بود. اما به یاد داشته باشید که این فقط در تسک های لیسنینگ کاربرد دارد. شما در قسمت های اسپیکینگ و رایتینگ تافل و آیلتس می توانید از هجی و تلفظ انگلیسی بریتانیایی و انگلیسی آمریکایی استفاده کنید.
آیلتس امتحانی انسانی است؛ تافل آزمونی کامپیوتری است
موقع مقایسه ی آیلتس و تافل این مهمترین تمایز است. قسمت اسپیکینگ آیلتس مصاحبه ای رو در رو است پس شما می توانید از مصاحبه کننده در خواست کمک کنید. شما در تافل باید دستور العمل های کامپیوتر را دنبال کنید و نمی توانید کمکی دریافت کنید. آیا تعامل با شخصی دیگر را ترجیح می دهید؟ اگر چنین است، آیلتس را انتخاب کنید. آیا به تنهایی و در تسک های کامپیوتری عملکرد خوبی دارید؟ اگر چنین است، احتمالاً تافل را ترجیح می دهید. همچنین، در حالیکه شما باید جواب های خود را در رایتینگ آیلتس دستی بنویسید در امتحان تافل پاسخ های خود را در کامپیوتر تایپ می کنید.
آیلتس چهار مهارت را جدا می کند؛ تافل چهار مهارت را با هم ادغام می کند
تافل تسک های ادغامی را ارائه می کند که شما باید بخوانید، گوش بدهید، یادداشت بردارید، و سپس جواب های خود را بنویسید یا بگویید. آیلتس شامل چنین تسک هایی نیست. در آیلتس، قسمت رایتینگ به طور واضح نوشتن را می آزماید، قسمت اسپیکینگ به طور واضح صحبت کردن را می سنجد و غیره.
آیلتس شامل سوالات متنوعی است؛ در تافل سوالات چهار گزینه ای می آید
سوالات لیسنینگ و ریدینگ تافل چهار گزینه ای هستند. بر خلاف آن، سوالات لیسنینگ و ریدینگ آیلتس شامل تسک های مختلفی هستند مانند completing sentences, tables و summaries. احتمالاً گفته می شود که لیسنینگ و ریدینگ تافل راحت تر است، اما رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس ساده تر است. متاسفانه ما هیچ دانشگاهی را نمی شناسیم که به شما اجازه دهد تا نمره ای ادغامی از آیلتس/تافل را بفرستید!
آیلتس آزمون زبان انگلیسی است؛ تافل فقط امتحان انگلیسی نیست
نمره ی آیلتس شما نمایانگر توانایی انگلیسی تان است: شما برای کسب نمره ای خوب در آیلتس باید دایره ی لغات، گرامر، هجی و مهارت های تلفظ قوی ای داشته باشید. با این حال، نمره ی تافل شما همچنین مهارت هایی را می آزماید که از لحاظ فنی زبان شناسی نیستند. اینها شامل یادداشت برداری در طول یک سخنرانی، حدس مقصود گویشور، و تجزیه و تحلیل اطلاعات از منابع مختلف است. به این دلیل تافل برای اغلب افراد کمی سخت تر از آیلتس است.
آیلتس در برابر تافل: یک Native در کدام امتحان شرکت می کند؟
از دیدگاه یک Native، تافل سخت تر است چون تنوع گسترده تری از مهارت ها را می آزماید که شامل تجزیه و تحلیل اطلاعات از منابع مختلف است. آیلتس مزایای مجزایی دارد مانند اینکه در قسمت اسپیکینگ با یک شخص واقعی تعامل می کنید. من به زبان آموزان خود که قبلاً در تافل شرکت کرده اند آیلتس را توصیه می کنم و تقریباً همگی از تغییر امتحانیِ خود خوشحال هستند.