021-36026572

روش تقویت زبان (پارت چهارم)

روش تقویت زبان (پارت چهارم)
1398/07/14
4 بازدید
دسته بندی:

روش تقویت زبان (پارت چهارم)

مهارت listening  یکی از پر استرس ترین بخشهای امتحانات محسوب شده و اکثر افراد در مواجهه با افراد انگلیسی زبان، همواره نگران این هستند که متوجه منظور طرف مقابل نشده و متقابلا نتوانند جواب مناسبی بدهند. از طرفی لهجه های مختلف و نحوه و سرعت حرف زدن افراد کار را از این هم مشکل تر میکند. اگر شما هم با فهمیدن فایلهای صوتی یا فیلم ها و سریالها مشکل دارید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

  1. تا جایی که میتوانید و در هر فرصتی فایلهای صوتی انگلیسی گوش بدهید.در ماشین، مترو و یا ترافیک فرقی ندارد و حتی مهم نیست که همه چیز را متوجه بشوید. فقط و فقط گوش بدهید.
  2. خودتان را به یک سبک فایل صوتی و یا یک سری موضوعات خاص محدود نکنید. موضوعات متنوعی مثل اخبار، فیلم، آهنگ، مستندات، سخنرانی ها، مکالمات و … در شکلهای مختلف (رسمی و غیر رسمی)گوش کنید تا با سبکهای مختلف آشنا بشوید.
  3. سعی کنید از اطلاعات قبلی خودتان هوشمندانه استفاده کنید و چیزی که گوینده خواهد گفت را پیش بینی کنید. این کار خیلی میتواند به شما کمک کند‌.
  4. اگر کلمه و یا حتی جمله ای را متوجه نمیشوید، مشکلی نیست؛ نگران نباشید و با استفاده از مفهوم کلی ، نقاط مبهم را حدس بزنید.
  5. اگر فرصت کافی دارید، سعی کنید جملاتی که میشنوید را بنویسید. این کار شاید خیلی وقت گیر باشد ولی بسیار موثر است.